reklama

"RESET" sveta na obzore

Dlho som rozmýšľal, či mám svoje myšlienky zhrnúť do článku, lebo negativizmu je u nás neúrekom, tak načo pridávať. Stalo sa, preto ťa prosím vážený čitateľ, neber to zas tak vážne , vonku svieti slnko, štebocú vtáčiky....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Začnem teda pekne poporiadku, tu, u nás na Slovensku. Keď sa rozhliadneme okolo seba a zamyslíme sa, väčšina z nás príde k tomu, že máme veľký problém. Nič konkrétne na mysli nemám. Máme problém v spoločnosti.“ Viaceré podprogramy sa sekli“ - povedané počítačovým žargónom, a hlavný program nebeží vôbec. Problémom nie sú politici, vláda, opozícia, prezident či kauzy, toto sú totiž iba dôsledky.

Problémom je, že nám zlyhal systém. A prvky systému sa pomaličky rozpadajú a prestávajú spolupracovať medzi sebou. Tu nastáva moment, keď je na počítači nutné previesť reset, alebo ak chcete reštart. Že tomu tak nie je? Skutočne? Pár príkladov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Idem do supermarketu, tetuške padne káva na zem a nik sa neunúva jej ju podať, hoci má teta o tridsať rokov viac, ako prizerajúci sa. Cestou domov ma na križovatke takmer „skosí“ vodič prechádzajúci na červenú, druhý zas arogantne vybehne predo mňa a pomalou jazdou ma obmedzuje. Na pošte ľudia nadávajú na dlhé rady a častujú pracovníkov pošty peknými výrazmi, nemajú pochopenie, veď tá pani za okienkom robí za tri stovky a pár navyše. Nevadí, ponáhľame sa, nemáme pochopenie, ba ani súcit, pre nikoho a za nič, myslíme iba na seba.

Toto sú iba dva dennodenné príklady, s ktorými ste sa už aj vy isto stretli. Milí a veselí ľudia sú podozrivý, určite kradnú, alebo sú DPH-čkári, nebodaj sú na drogách. Skrátka nie je bežné sa usmievať. Úsmev z tejto spoločnosti vymizol. Už sa nenosí, je prejavom slabosti. Toť nedávno som bol v nemenovanom záhradkárstve, len tak popýtať sa, pokukať bolo krásne slnečno a mal som perfektnú náladu, čo ani u mňa nie je časté. Pani mi pri odchode vraví, že tak pozitívne naladeného človeka už dávno nestretla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Toto je problém ! Ani ja nestretávam priateľských, pozitívne naladených ľudí, len zriedka, naozaj zriedka.

Keď sa pozrieme na politiku, extéemistické politické strany nie len u nás, ale ja v celej Európe sú na vzostupe. Aj oni budú základom nasledujúceho globálneho konfliktu. Táto atmosféra však vládne aj vo svete. Svet potrebuje „reset“, a ten sa nikomu páčiť nebude.

Morálny a ekonomický úpadok spoločnosti a sveta je natoľko hlboký, že už na záchranu nie je nádej. Bohužiaľ. Podľa mňa sa rútime do tretej svetovej, len zatiaľ sa nikto neodvážil spraviť prvý krok. Je to len otázka času. Možno náhodný výstrel zo stíhačky na niektorú bojovú loď spojených štátov, možno anexia ďalšieho štátu zo strany Ruska, neviem čo to spustí, fakt neviem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo tým chcel básnik povedať? Nuž nič, iba toľko, čo napísal.

Možno ešte drobnú radu na záver, usmievajte sa, myslite, a správajte sa tak, akoby práve dnešok mal byť rozhodujúci deň, keď sa rozhodne či bude, alebo nebude tretia svetová...

Viktor Gerencséri

Viktor Gerencséri

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem s rodinou na západnom slovensku, priamo v bašte juhu. Riadim sa a žijem podľa hesla Marka Twaina: "Najistejšie miesto, kde nájdete pomocnú ruku je na konci Vášho ramena". Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu